Hos UIC får innovativa startups och tillväxtföretag inom alla branscher skräddarsytt affärsutvecklingsstöd, nätverk, finansiering och den kunskap som krävs för att utvecklas, skala upp eller nå en internationell marknad. Resultatet blir kortare tid till marknad och minskade risker i tidiga och avgörande skeden. Och UIC är riktigt bra på det, UBI Global som bedömer 364 företagsinkubatorer i 82 länder, rankar dem som en av de fem bästa i världen.
Att göra det där jobbet på sig själv är dock inte lika enkelt. Under 1,5 år fick Speye möjlighet att stötta i det strategiska arbetet med affärsplaneringen och att se över varumärket.
Affärsplanen fick en ny struktur och en ny vision formulerades och dramatiserades. Utifrån och in definierades ett nytt varumärkeslöfte och ett kommunikationskoncept kreerades av Speyes familjemedlem Zellout.
”Vi har fått stöd och ett viktigt utifrån och in-perspektiv på våra strategier. Tommy Lindgrens kompetens och fokus på det viktigaste har varit otroligt värdefullt. Han är enkel att samarbeta med; professionell och öppen, med en genuin önskan om att det ska bli ett bra resultat.”
/Per Bengtsson, UIC